De Wereldreis (huwelijksreis)

Het einde.....

De laatste maand... Dit is em dan, het allerlaatste berichtje van deze reis!! En daar balen wij wel heel erg van... We schrijven dit vanaf 't mooiste, meest paradijselijke plekje waar we ooit zijn geweest...... Hier willen wij nog lang niet weg! Maar ja, aangezien we de afgelopen maanden niet de lotto hebben gewonnen, en de plicht alweer roept, zullen we morgen toch moeten gaan beginnen aan onze terugreis naar het koude Nederland :( Aangezien we hier dus toch WIFI hadden kunnen we jullie nog een update geven van de laatste maand van onze reis. Wij waren gebleven bij Maleisie.... We zijn dus naar Kuala Lumpur gevlogen en hadden daar een hostel in Chinatown. Wel gezellig maar de stad maakte niet meteen een denderende indruk, maar goed, we zijn er dan ook niet heel lang geweest. Besloten om de dag erna meteen verder te reizen, zoveel tijd hadden we immers niet. Dus naar Pulau Pangkor gereisd, een mooi eilandje met op het binnenland veel regenwoud. Dit was wel lekker, genieten van de mooie omgeving, het mooie strand en de zee. We ontmoetten hier en daar wat mensen die eigenlijk allemaal hetzelfde zeggen; Maleisie is niet het fijnste/ mooiste land om te backpacken... Die indruk hadden we zelf ook al n beetje gekregen.. We hebben onze plannen uiteindelijk toch weer wat omgegooid en besloten eerder terug te gaan naar Thailand om daar nog wat meer te gaan zien. Dus na Pulau Pangkor in Maleisie (waar we bijna een week zijn gebleven!!) zijn we naar Penang gereisd, hier verbleven we in Georgetown, een aziatische stad met nog historische/ koloniale gebouwen, erg apart! Dus niet zo heel veel van Maleisie gezien maar wel 'n aantal heerlijke dagen gehad zo... Vanuit hier zijn we terug gereisd naar Bangkok en vanuit daar naar Khao Yai NP gegaan (jungle!). Dit is erg goed bevallen en hier hebben we weer mooie dingen gezien, zoals gibbons en wilde olifanten! Vervolgens hebben we nog de vroegere koningsstad Ayutthaya bezocht, schitterend, met allemaal stoepa's tempeltjes, pagodes, enz. Kortom, Thailand is weer erg goed bevallen! We hebben in Bangkok een hele gezellige, internationale kerstavond gehad, met andere reizigers die we ontmoet hebben, dus toch nog wat kerstgevoel gehad! Vanuit Bangkok zijn we naar Mumbai, India gevlogen! En tja, 't is echt weer India.... Mumbai is best een mooie stad, met oude gebouwen uit de Britse periode, maar goed, de Indiers die vervuilen alles en het is weer een grote chaos op straat, met veel armoede. Bij het bezoeken van de India gate en het Taj Mahal palace hotel was Niña een grotere attractie voor de Indiers dan de gebouwen zelf... De nodige kiekjes zijn van haar gemaakt.. Eerst probeerden ze het stiekem maar nadat de eerste gevraagd had of hij met haar op de foto mocht, volgde de rest vanzelf! Erg apart weer om dit mee te maken... Vanuit Mumbai zijn we naar het zuiden van India gevlogen, naar Cochin. Een hele leuke stad, met nog een nederlands paleis, joden stad, en veel kerken! Dat is uniek in India, toch voornamelijk een Hindoestaans land. In het zuiden is dit dus wel anders en hier was dus nog alles versierd in de kerstsfeer, met heuse kerstmannen!! Erg leuk, dat hadden we niet verwacht. Vanuit Cochin zijn we aan een korte rondreis door Zuid-India begonnen. We kunnen zeggen, het was geweldig!! De omgeving is tropisch, de mensen zijn vriendelijk, het eten is heerlijk... kortom, prima bevallen!! We zijn in Mudumalai NP geweest, waar we weer oog in oog met olifanten hebben gestaan. Rondom de lodge krioelde het van de herten! Erg mooi.. Ook de omgeving tijdens de lange autoritten is schitterend! Verder hebben we ook nog 1 nacht een eigen house-boat gehad, en hebben we hiermee de backwaters bevaren. Een schitterend natuur-gebied met een geweldige zonsondergang! Verder zijn we nog 2 dagen tussen de theeplantages geweest... ook schitterende omgeving! Wat willen we nog meer.... En dan, als afsluiter van deze toch al geweldige reis, een nog geweldiger einde! De Malediven... Na de vlucht vanuit Zuid-India aangekomen op het hoofdeiland. Hier werden we naar het watervliegtuigje gebracht waarmee we naar “ons” eiland werden gevlogen, dit was op zich al 'n geweldige belevenis!! En dan kom je dus aan op de meest hagelwitte stranden die we ooit hebben gezien, de mooiste zee/ lagune ooit en een geweldig mooi “resort”. Helaas was de eerste avond onze watervilla overboekt.. Hierover waren wij erg teleurgesteld, maar ze hebben het volop goed gemaakt met ons. Dus na 1 nacht checkten we in in onze watervilla met jacuzzi... tja, het klinkt decadent, maar dat is het dus ook! We wisten niet wat we meemaakten, helemaal geweldig! En hier mochten we dan nog 5 nachten blijven... We hebben niet veel meer gedaan dan genoten, genoten en nog eens genoten. De onderwater wereld is adembenemend mooi, we hebben met snorkelen de nodige haaien, roggen en tropische vissen gezien en zelfs gesnorkeld tussen de dolfijnen!. Het koraal is ook prachtig! Niña heeft hier gisteren haar verjaardag kunnen vieren en dat is hier natuurlijk prima gelukt! Een romantisch diner op het strand, bij zonsondergang... Ze is hier helemaal in de watten gelegd. Op zo'n plek zal ze niet meer gauw haar verjaardag vieren...Vandaag tijdens een snorkeltour nog gezwommen tussen de reuze-manta's (3,5 meter doorsnee!!!) en een schildpad... Kortom, het kan niet op hier en we willen dus ook niet weg..... Maar ja, we gaan nog 1 avond genieten van het heerlijke avondeten hier (ook dat is geweldig!) en dan vliegen we morgen toch echt naar Zuid-India terug. Hier verblijven we 1 nachtje en dan begint de terugreis naar Brussel, waar we dan pas woensdagochtend aan zullen komen... We kunnen niets anders zeggen dan: WAT WAS DIT GEWELDIG! Natuurlijk waren er af en toe momenten dat we even geen zin meer hadden in uren in de bus te zitten, uren wachten op vliegvelden of weer een ander hostel te moeten zoeken, maar dat weegt niet op tegen de geweldige dingen die wij hebben meegemaakt de afgelopen maanden en de geweldige indrukken die we hebben opgedaan!! Een mooiere honeymoon hadden we ons niet kunnen wensen, na ook al een supermooie bruiloft, waar we nog regelmatig aan terug hebben gedacht.... We zullen het fijn vinden iedereen thuis weer te kunnen zien en spreken, maar voordat het zover is, gaan wij nog 1 laatste avond genieten...... Bedankt voor alle leuke berichtjes door de maanden heen! Veel liefs, van ons

miek

K I P P E N V E L

love youuuuu!!!

Menoake

Nou nou nou...wat een feest om dit allemaal mee te kunnen maken, voor jullie, maar ook voor ons. Zoals ik in mijn eerste berichtje al schreef zal ik deze reis nooit maken maar heb hem op deze manier toch (bijna) zelf gemaakt.
Geniet van de laatste dag(en) en dan een goede terugreis en tot ergens binnenkort.
groetjes,
Manon

Phil

Op de eerste plaats (Hannie deed 't al eerder per mail): Nina, gefeliciteerd met je verjaardag! Verder..... Wat 'n tegenstelling, of toch niet? Wij, net terug van een wandeling over de ook sprookjesachtige, wit besneeuwde Kollenberg, jullie op de terugweg van de sprookjesachtige Malediven. Ik heb jullie boeiende reisverhalen gelezen al een reisroman. Het laatste hoofdstuk komt eraan! Tot ziens, woensdag, waarschijnlijk in Brussel of anders in winters Sittard!

ingrid adams

lieve nina en cyriel Wat een belevenis !!!!! Super !!!! Wij wensen jullie een goede terugreis en tot gauw!!!!

Herma en Pierre

Goede reis en welkom thuis. We hebben genoten van al jullie verhalen.
Wat is de tijd vlug voorbij gegaan. Tot gauw!
Veel liefs.

Marloes

Nou jullie hebben het nog helemaal super gehad die laatste maand! Geniet ook van je terugreis met alle herinneringen aan dingen die jullie gezien hebben en meegemaakt!

Groetjes Marloes

Sjoerd en Masha

Klinkt weer heerlijk! Fijn dat jullie het zo super hebben gehad!!! Geniet van jullie laatste dag! Goede reis terug en tot snel!

Grx Sjoerd & Masha

pieter en marij

we hebben genoten van jullie reisverhalen.de ellende en de luxe, de vrijheid en soms met enige jalouzie.
aan alles komt een eind maar dan rest de troost dat er ook nog altijd een 2de keer mogelijk kan zijn.
goede reis , tot ziens en voor Nina nog gefeliciteerd.

miek - dagtogt.blogspot.com

nog een dagjeeeeee

Davey

Nou, ik kan me voorstellen dat jullie nog wel even willen blijven hoor, maar toch alvast een veilige en voorspoedige reis terug. Geniet van de laatste dagen in bounty paradise. Groetjes Davey

Ingrid Berndsen - van de Poll

Dag,
We kennen elkaar niet, maar ik probeer via deze weg in contact te komen met Pierre en Herma Bollen.
In 1972 ben ik met klasgenoten naar Rome geweest. Pierre en Herma Bollen zijn toen als begeleiders mee geweest. Pierre was docent Duits op het Thomas a Kempiscollege te Arnhem.
De vraag is nu of de Pierre en Herma, die gereageerd hebben op jullie mooie huwelijksreis, de Pierre en Herma zijn die ik zoek.
We hebben zeer binnenkort (20 november 2022) een reunie van deze mooie Romereis en het zou fantastisch zijn als Pierre en Herma ook zouden kunnen komen
Graag hoor ik van jou!