De Wereldreis (huwelijksreis)

Van Christchurch, via Sydney naar Azie!

Waar waren we gebleven?? Alweer heel veel gezien en gedaan, en inmiddels weer in een ander werelddeel!! Azie....

Maar even terug naar waar we gebleven waren...

Nieuw Zeeland; we waren in het Abel Tasman. Hier was het erg mooi, mooie baaien en mooie zee... het weer zat uiteindelijk toch weer niet helemaal mee en dus zijn we hier maar kort gebleven. We zijn terug gereisd naar Christchurch. Hier hebben we lekker een middagje gewinkeld en de volgende dag zijn we naar Akaroa gereden, een plaats zo'n 80 km vanaf Christchurch, aan de zee. Wat een ontzettend leuke plaats is dit, beetje franse stijl, met ook weer mooi zicht op zee. Hier hebben we 's morgens met de kleinste en zeldzaamste dolfijnensoort ter wereld gezwommen, in het wild. Het was een onbeschrijfelijk mooie ervaring, die veel te snel voorbij was. Gelukkig zat het weer mee en hebben we stralende dag gehad!! Het water daarentegen was heel erg koud, zo'n 12 graden! Gelukkig kregen we een wetsuit aan, zodat zwemmen toch mogelijk was.

Hirena moesten we toch echt ons campertje gaan terugbrengen, wat we heel erg jammer vonden! Alle rotzooi weer bij mekaar moeten rapen, tassen weer helemaal klaar moeten maken... viel een beetje tegen. We hebben nog enkele fijne dagen in Christchurch gehad, vooral in het teken van winkelen en relaxen. Het is een gezellige stad.

Na een goede vlucht in Sydney aangekomen! Eerste indruk: wat een gewéldige stad!! Zijn meteen zoveel mogelijk gaan bekijken en genieten van deze fijne stad. Het eerste hostel viel tegen (vies, muf en erg warm...), dus na 2 nachten verkast naar een hostel met uitzicht op het Operahouse en de Harbour bridge.. wat 'n plaatje!! We hebben ons lekker op het strand gelegd (enige wat fijn is met 35 graden...), gerelaxed in de botanische tuinen, veel door de stad gewandeld (met toch weer een beetje gewinkeld

Wink
) en we zijn naar de Blue Mountains gereden. Dit was ook schitterend, erg mooie uitzichten. We wilden ook nog een stuk ten zuiden van Sydney gaan kijken, maar helaas zijn we na anderhalf uur zoeken de stad niet uitgekomen (en stonden we weer midden in centrum), dat we van ergernis de auto maar hebben terugebracht. Achteraf niet erg want we hebben ons prima geamuseerd in Sydney, en vonden het dan ook erg jammer om Sydney, en Australie te moeten verlaten. We hebben nog overwogen om toch een aantal weken in Australie te gaan doorbrengen, maar het budget liet dat toch niet helemaal toe, want duur was het hier wel....

Dus, op naar Azie!

Na een vlucht van bijna 9 uur aangekomen in Bangkok. Raar, om nu weer in een ander werelddeel te staan, met andere mensen en cultuur. Dat was toch weer even wennen.... De eerste dag in Bangkok ons lekker laten verwennen met een lange massage en heerlijk aziatisch eten. Verder hebben we hier nog wat meer van de stad bekeken, lokale marktjes bezocht, én.... de verjaardag van de koning gevierd! Jawel. Op 5 december vieren ze dat hier zeer uitbundig.. sterker nog, ze vieren dat 10 dagen! Daar zou onze Bea jaloers op zijn.. De hele stad staat op z'n kop, elke avond vuurwerk en alles overdreven versierd met foto's e.d. Maar dit betekende ook dat een van de hoofdwegen in centraal Bangkok afgesloten was, kortom, verkeerschaos. Het was dus haast onmogelijk om 's avonds uit het centrum weg te gaan, de tuk tuks kwamen niet voor- of achteruit. De smog was ongelooflijk, maar goed, alles voor de koning!! Uiteindelijk, na 3 avonden hetzelfde probleem te hebben gehad besloten we om achterop een scooter het centrum uit te komen, die kunnen immers overal tussendoor... Dit was onverwacht een superleuke ervaring...Ook Bangkok bevalt ons wel, het voelt haast vertrouwd aan om hier te zijn aangezien we er al eens geweest waren.

Vervolgens hadden we besloten om richting Ko Chang te gaan, een eilandje bij de grens van Thailand en Cambodja. Hier hebben we een aantal dagen genoten van alle rust, wel lekker na toch bijna 2 weken alleen maar in steden te zijn geweest. We verbleven in een Spa, waar de meeste mensen naartoe komen om te detoxen (ja, dat is echt een hype hier), daar doen wij natuurlijk niet aan mee, wij genieten gewoon van het enorme gezonde en lekker eten en alle rust en het heerlijke weer. De massages waren heerlijk....

Uiteindelijk besloten om nog een krappe 2 weken te gaan doorbrengen in Maleisie, en dan het vasteland. Dus vliegen we morgenochtend naar Kuala Lumpur. We willen hier vooral nog gaan genieten van natuur, strand en cultuur en het lekkere maleise eten. We hebben er zin in!

Hierna nog 1 nachtje Bangkok en dan op naar Zuid-India voor we gaan afsluiten op de Malediven!

Maar nog niet op de zaken vooruitlopen, we hebben nog ruim een maand voor we weer naar het koude kikkerlandje terug moeten... Dus nog volop genieten de komende tijd.

Liefs,

Cyriel en Niña

Esmé

Ik wil ook!!!!! Het aftellen is begonnen, ik mis jullie nu toch wel hoor...
Geniet nog veel...tot snel op skype of zo!

dikke kus!
Esmé

Tin Tin & Bobbie

Hai lieverds,

Gek heur... geer doa, ver weg, allein maar bezig mit wot ger de kommende weken gaot doorbrengen, veer druk bezig mit Laura & Clement's trouwen en zurge det ver der kerstkado's biejein kriegen.

Geniet der nog maar van, want tis zo veurbie.

xxx

miek

M O O O O O O I

en hier vriest het

Ester

Hoi,
Wat een geweldig verhaal. Ik wil ook weer naar Maleisië. Het water loopt mij nu al in de mond als ik aan het eten denk. Wij vonden Penang echt helemaal super. En voor een beetje relaxen is Langkawi weer erg leuk. Maar goed, volgens mij is jullie hele reis geweldig. Geniet er vooral nog maar van!! Het is toch te snel voorbij.

Groetjes,
Ester

Hoi Cyriel en Ninya,

óngeluifelik 't aantal ervaringe wat geer opdoot. Veer zeen sjaloes. Is get angesj es sjmórges 't ies van de roete van de auto te mótte kratse óm nao 't werk te kénne rieje...
Geneit d'r mer van!

Groete,

Phil

Hallo guys, hoe gaat 't met jullie daarachter in Azië? Verblijven jullie nog steeds in Maleisië of zijn jullie al in India? Nog 22 dagen en ós sjoon auwd Zitterd sjlut uch in zien erm! We are waiting for you! De Krisparade van SBS 6 trok veurbie, de krismert op 't kirkplien waar mit échte sjnee e sjpreukske, de waffele en mörge de krisbreutjes van mam zulle weier súper sjmake. 't Nuud jaor 2010 kump d'raan. De geis van de vastelaovend sjleep nog e paar waeke, mer dan.... Nog effe lekker röstig, same Krismes viere, volgend jaor haopelik weier mit uch d'rbie. Zelige Krismes, e goud oetènj en alle gouds veur 2010 toegewunsj!!!

elly van schoubroeck, stein

Hallo Cyrill en Nina
Weer genoten van jullie verhalen van jullie eveneens ongelooflijke reis. Wat moet dat toch een ervaring zijn. Als een echte Phileas Fogg met zijn Paspartout trekken jullie over de wereld in wel wat langere tijd als dat andere stel. Maar jullie zullen beslist veel meer hebben gezien. De tijd begint voor jullie op te schieten. Ik weet niet waar jullie op deze aardkorst uithangen met Kerst maar vanuit Stein heel mooie Kerstdagen en alvast een Gelukkig Nieuwjaar. Kijk uit naar het volgende verhaal.
Heel veel hartelijke groeten en blijf vooral gezond.
Elly van Schoubroeck. Nina, mijn knie is nul komma niks.

Marloes

Hoi nien en Cyriel, leuk om jullie verhalen te lezen, echt zo onvoorstelbaar (hihi voor mij iig, die niet verder dan kreta geweest is) Fijne reis nog verder, geniet er nog lekker van!!
En ik wilde jullie een hele fijne kerst wensen en een happy new year!!
dikke kus marloes (kinderfysio)

Mark (van unit 2)

Hoi Cyriel en Nina,

Poeh, geweldig, super... (ja, ik ben jaloers!). Wat een toffe reis! Ik zou kerstavond ook in de tropen willen vieren. Ik wens jullie een toffe kerst op een hagelwit strand en 'eine gooie roetsj' met veel 'masala dosa's' en 'sweet lassi's'! Geniet er van die laatste maand!!!

Groet,

Mark (unit 2)

ingrid adams

hoi jullie twee, nog even een krabbeltje op kerstavond .Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen waar julllie ook zijn en de aller beste wensen voor 2010!!!!!!!!!!!!!!! kusjes ingrid en familie.

Bert & Esmé

Daag saame veer wunsje uch eine zeelige krismis
en eine gouwe roetsj pés flot in 2010.
Pak de sjminkdoos dan mer weier oet! went dan is ut weier bienao vastelaovend !!

groete oet Zitterd

Rlph en Kyra

Hallo weltreizigesj,

veer wunsje uch eine zelige krismes en ein gelökkig en gezóndj 2010! Pes sjnel.

Groete,

Ronald

Beste Nina.
Jouw tennisteamgenoten waren benieuwd hoe het met je ging. Nu ik eens 2 dagen vrij heb, heb ik jullie site eindelijk eens op mijn gemak kunnen bekijken en gelezen. Gezien de reacties, vindt iedereen, maar ook ik, dit een super reis. En toch zijn er maar weinigen die dit echt realiseren. Daar is toch ook lef, doorzettingsvermogen en wilskracht voor nodig. Daarom lijkt het mij een goed idee, om ter voorbereiding voor het nieuwe tennisseizoen, deze reis met onze team ook te maken, om de onderlinge band nog sterker te maken.
Ik wens jou en Cyriel nog hele fijne dagen, alvast een goed uiteinde en voorspoedige en gezonde terug reis!

Ronald

Maud en Rob

Hey Nina & Cyriel,

Fijn hoor deze reis verhalen, we hebben ze allemaal eens goed gelezen. Geniet van jullie laatste weken en wij wensen jullie vanuit een koud en nat Sittard (maar binnen heel warm en gezellig) een heel mooi sprankelend uiteinde en een super nieuwjaar. Maud en Rob

Phil

Hello fellows,
Ik heb jullie net een mailtje gestuurd, maar ik doe het ook nog even (voor alle zekerheid) op deze manier.
Ik wens jullie alle goeds voor 2010! Gezondheid, gevoel voor humor, relativeringsvermogen, genieten van kleine dingen, genieten van elkaar, liefst het héle jaar!
Tot ziens op 13 januari!!

miek

ALLES ALLES ALLES voor jullie in 2010

drie keer alles is wel HEEL veel he?
nou, vooruit dan maar! :)

KUSSIESSSSS

Menoake

Wellicht mijn laatste berichtje hier om jullie een goede
laatste 'werkdag" te wensen,op naar de vakantie!
Geniet van deze heerlijke laatste week en alvast een goede terugreis naar het koude Zitterd.
Bedankt voor mijn mooie reis!
Tot snel,
Manon